پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٣ تیر ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۰۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۴۷۴۶۸۷ مورد

سه شنبه ٨ خرداد ١٤٠٣ ساعت ٢:٤١ ق.ظ   ( بازدید : 107 نفر )

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون 187 هزار و 416 دانش آموز و نوجوان جمعیت تحت پوشش دانشگاه از خدمات رایگان بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.


دکتر محمدرضا اکبری روز سه‌شنبه 8 خرداد 1403 در گفت و گو با وبدا با بیان اینکه برخورداری نوجوانان و جوانان از سلامت، زیر بنای توسعه پایدار جامعه است، افزود: نوجوانان و دانش آموزان سرمایه های اصلی کشور هستند و سلامت آن ها از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.


وی با بیان اینکه 30 هزار و 443 نفر از نوجوانان و دانش آموزان خدمات مراقبتی در حوزه بیماری آسم را دریافت کردند، عنوان کرد: از این جمعیت، افراد مبتلا به بیماری نیز خدمات دارویی سطح یک را به صورت رایگان از مراکز بهداشتی و خدمات درمانی تخصصی را پس از ارجاع از مراکز دولتی با تعرفه دولتی دریافت کرده اند.


وی عنوان کرد: 138 هزار و 470 نفر از خدمات مراقبت پوست و مو، 64 هزار و 10 نفر از مراقبت های احتمال به سل، 65 هزار و 213 نفر از خدمات دهان و دندان، 63 هزار و 278 نفر از خدمات مراقبت شنوایی، 62 هزار و 236 نفر از خدمات مراقبت بینایی، 69 هزار و 400 نفر از خدمات سلامت روان، 37 هزار و 21 نفر از خدمات ارزیابی الکل و 38 هزار و 200 نفر از خدمات واکسیناسیون بهره مند شده اند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: خدمات رایگان ارائه به دانش آموزان مشتمل بر خدمات غربالگری و فوریت ها، مراقبت از نظر بینایی، مراقبت از نظر شنوايی، مراقبت از نظر پوست و مو  (پديكلوزيس و گال)، مراقبت از نظر وضعيت دهان و دندان، مراقبت از نظر ابتلا به سل نهفته، مراقبت از نظر ابتلاء به آسم، مراقبت از نظر سلامت روان، مراقبت سلامت اجتماعی، غربالگري اوليه درگیری با مصرف دخانیات، الکل و مواد، مراقبت از نظر خطر ابتلاء به فشار خون، غربالگري تغذيه اي نوجوانان، مراقبت از نظر وضعيت نمايه توده بدنيBMI، مراقبت از نظر خطر ابتلاء به فشار خون، مداخلات آموزشي مراقبت از بيماري سل  و سلامت روان است.

دکتر اکبری خاطرنشان کرد: ارائه‌ خدمات‌ بهداشتی‌، ارتقای آگاهی و دانش‌ بهداشتی‌ و تقویت‌ رفتارهای‌ مثبت‌ بهداشتی‌ از بروز بیشتر این‌ مخاطرات‌ جلوگیری می کند.


وی با بیان اینکه گروه‌های هدف شامل گروه سنی 5 تا 18 سال هستند که به صورت مستمر خدمات مراقبتی و بهداشتی پوست و مو، بیماری سل، دهان و دندان، سلامت اجتماعی، شنوایی، آسم، کنترل فشار خون و سلامت روان را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: خدمات این گروه به پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم ارائه شده است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که دانش‌آموزان و نوجوانان در مراکز جامع خدمات شهری و روستایی شناسایی می‌شوند، ادامه داد: پس از انجام غربالگری‌های لازم، آموزش‌ها و مراقبت‌های مورد نیاز به صورت کاملا رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود.


وی با بیان اینکه این برنامه در راستای، تحول در حوزه بهداشت و ارتقاء شاخص‌های سلامت انجام می‌شود، عنوان کرد: هدف ما، برخورداری از جامعه‌ای با حداکثر سلامت است، بنابراین با فراهم کردن زمینه دستیابی به بالاترین خدمات مناسب و افزایش امید به زندگی در این مسیر تلاش می‌کنیم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.